Recencja książki “”Picturing the ‘Pregnant’ Magdalene in Northern Art, 1430–1550 […]”

:: in January 6, 2019 :: in Aktualności :: 0 comments

Właśnie ukazał się nowy numer czasopisma Folia Historiae Artium, a w nim m.in znalazła się moja recenzja książki Penny Howell Jolly, “Picturing the ‘Pregnant’ Magdalene in Northern Art, 1430–1550: Addressing and Undressing the Sinner-Saint” (2014). PDF tekstu jest już dostępny on-line: http://www.pau.krakow.pl/FHA/FHA_16_2018_s_143_146.pdf Całość bieżącego numeru FHA (Seria Nowa, t. 16,…

Więcej

Wykład otwarty w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa

:: in January 6, 2019 :: in Aktualności :: 2 comments

Muzeum Historyczne Miasta Krakowa organizuje cykl “Drążenie miasta” – tym razem jego tematem będą cztery żywioły. Jako pierwszy prezentowany będzie motyw wody, omawiany w ramach kolejnych wykładów, spotkań i warsztatów. W ramach tego cyklu będzie miał również miejsce mój wykład, poświęcony zagadnieniom higieny i zdrowia w średniowiecznym Krakowie. Wszystkie wykłady…

Więcej

Katalog wystawy “W klasztornym skryptorium”

:: in November 8, 2018 :: in Aktualności :: 0 comments

Ukazał się katalog wystawy “W klasztornym skryptorium” w Opactwie Benedyktynów w Tyńcu; katalog został udostępniony on-line (w otwartym dostępie), bezpłatny egzemplarz można też otrzymać odwiedzając wystawę (http://kultura.benedyktyni.com/w-klasztornym-skryptorium-nowa-wystawa-czasowa-w-muzeum-opactwa/). W katalogu znalazły się następujące artykuły: Magdalena Łanuszka: “W benedyktyńskim skryptorium” Barbara Bodziony: “Skryba, iluminator i introligator – średniowieczny ‘team’ w skryptorium” Paweł Figurski: “Sacramentarium…

Więcej

Artykuł o obrazie Salvatora z katedry na Wawelu

:: in September 15, 2018 :: in Aktualności :: 0 comments

W Folia Historica Cracoviensia ukazał się właśnie mój artykuł (antydatowany) o późnośredniowiecznym obrazie na płótnie, przedstawiającym Chrystusa Salvatora Mundi. Jest to dzieło z katedry na Wawelu: jedyny nasz zachowany późnogotycki obraz na płótnie. Znakomicie zanalizowany przez Helenę Małkiewiczównę, został określony przez nią jako dzieło będące kopią niezachowanego niderlandzkiego pierwowzoru (zapewne…

Więcej
×

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.